>

Sunday, July 11, 2010

...ANAK MUDA...

walaupun penat, aku tetap menggigihkan diri untuk menulis,,, kisah seorang anak muda,,

aku terjumpa dia semalam, sewaktu menghantar ayahanda pulang ke sana.. aku terdengar sayup-sayup suara anak muda itu. 'Kak Yah...'

aku pandang, agak tertarik dengan getaran suara itu. tubuhnya yang kecil berbalut dengan sehelai baju panas berhud. agak KACAK.

di gelogsor itu, dia dan si Kak Yah sedang bergelak ketawa..

'Kak Yah,, hati-hati. Gelongsor ini sangat licin kamu tahu!'
dia bersuara. berbahasa baku. aku terkejut. malah tambah tertarik untuk memerhatikannya.

'Kak Yah, lihatlah aksi saya! lihat lah aksi saya yang hebat ini!' katanya sambil turun dari gelongsor dalam keadaan berdiri. dalam hati aku tergelak.

di sudut hati ini juga ada perasaan bangga melihat anak muda seusia adik bongsuku itu. dia istimewa antara berjuta yang lainnya..

No comments:

sadid sigaraga