>

Wednesday, May 26, 2010

...hospital ghaib...

tidak jauh dari bandar, ada sebuah hospital yang berfungsi sama seperti hospital kerajaan mahupun swasta yang lain.. bezanya, kalian tidak akan dapat melihat apa-apa dari segi fizikal kecuali beberapa buah katil dan seorang ustaz untuk berkomunikasi..

dengar-dengarnya, banyak sudah pembedahan dilakukan.. dari penyakit yang dianggap ringan seperti batu karang, hinggalah masalah jantung... menariknya, setiap pembedahan tidak akan melukakan kulit apatah lagi ingin meninggalkan parut..

kelmarin, jiran depan rumahku baru ditimpa penyakit batu karang.. saat beliau sedang terlalu sakit, beliau meghubungi ustaz tersebut untuk meminta bantuan. menurut beliau, disebabkan tidak larat untuk ke 'hospital' tersebut, ustaz menghantar pertolongan melalui angin, dengan meminta beliau berbaring selama 10 minit.....dan sihat!

cerita lain pula yang kudengar dari jiran lain, dia membawa anaknya berubat.. kata ustaz itu, anaknya kekurangan darah dan mungkin darah yang paling sesuai untuk kanak-kanak itu ialah darah ibunya.. dan ustaz melihat ibu kanak-kanak tersebut, lantas berkata "ibunya pun kurang darah juga.. nanti saya masukkan 2 bag..." maka si ibu dan si anak pun baring di katil, dan darah dimasukkan.. tapi kalian takkan nampak apa-apa melainkan si ibu dan si anak yang terbaring.. tiada bag darah, tiada jarum, tiada mesin, tiada semua! cukup 10 minit, proses menambah darah selesai.. menurut jiranku, waktu itu memang terasa darah dimasukkan, kebas dan sebagainya, tapi kita tak nampak..

dan anak kepada jiranku itu pula sebenarnya boleh melihat 'benda halus'.. maka apabila ditanya, dia katakan sebenarnya ramai di 'hospital' itu.. dan mereka sangat pantas.. banyak mesin-mesin perubatan seperti di hospital..

dan aku masih mencari kepastian.....

4 comments:

.ulfa. said...

salam..
huuu..seram ar weh bace post ko yg nih!
ala2 mistri nusantara plak.
hosp tu kat slangor ea?

~PENCHENTA~ said...

salam.. hihi... ada, kat shah alam ada...
yg jiran aku slalu g tu kat alor gajah...

hakeemhanafz said...

macam darul syifa' ke?
tapi bunyi cerita tu macam banyak pakai jin jer..

~PENCHENTA~ said...

x pasti lah hakim. sebab dgr org cerita je, x berani pegi lagi.. ahahh..
banyak sgt budak tu kata.. dn jin buat kerja mmg laju kan, mcm waktu nabi sulaiman bwk istana bakqis.. dgn bantuan jin.

sadid sigaraga