>

Monday, March 1, 2010

...akhirnya...

lama sudah tidak menulis....
sebenarnya banyak yang ingin diperkata,
tapi aku tidak tahu di mana harus bermula...
hmmm...
aku malas untuk bersajak...

mungkin is harus bermula dari sini...
.....tatkala aku sedang mencari jalan agar sentiasa dekat dengan-Nya,
manusia itu muncul,
dalam gembira, aku merana..
bukan kerana jiwa tersiksa,
tapi kerana iman menjadi taruhan...
aku kesal, sungguh!
kerana baru saat ini baru sedar..
24 jam bagi hari- hari yang lalu terbazir hanya untuknya...

Alhamdulillah, memang Dia Maha Mendengar.
semalam aku tersedar.
pasti, inilah hidayahnya..

mengenang insan yang sangat istimewa di samping-Nya,
aku tertanya.
andai aku hidup pada waktu dahulu,
mungkinkah aku bisa menjadi pengikutnya yang setia?
bersyukurlah aku, kerana hidup dalam rahmat-Nya,
diberi Islam sebagai agamaku.
namun, sejauh mana aku menghargai pemberian-Nya ini?

bertalu soalan datang,
hanya titisan linangan sebagai jawapan.

No comments:

sadid sigaraga