>

Saturday, January 15, 2011

berubahkah aku?

sebagai manusia, aku tahu kita sering melakukan kesalahan. tapi, mampukah kesalahan yang berulang kali itu melahirkan perubahan? insyaAllah.

aku akui, tiap kali merasa berdosa, aku insaf. tapi tak lama. seminggu pun dah dikira lama. lepas tu, bila diri ditimpa ujian, barulah terfikir apa dosa aku. ahhh, sudahlah! tak cukup ke hidup dalam kelalaian 19 tahun ni? bila baru nak betul2 insaf? aku agak, muka aku pun bakal berbelang2 akhirat nanti. ingat lah, hidup di dunia ni adalah untuk persediaan di akhirat. kalau di dunia pun dah penuh kengan keingkaran, macam mana akhirat nanti? teringin sangat nak tempah neraka?


ya Allah, tetapkanlah imanku....

3 comments:

menusuk hati said...

19 tahun ek...AB umo 11,jadi skrg umo 30 thn ka?Saja bg pening2 mengandung..


jgn jemu bertaubat selagi jasad dkndg nyawa

Bijen M. said...

Allahumma amin.

~PENCHENTA~ said...

menusuk hati..
AB? aaa.. apetu?
tq buat pesanan tu.. bersyukur aku diuji dengan dugaan kesusahan. andai aku diuji dengan dugaan kesenangan, pasti aku lebih leka. ya Allah!


bijen..
amiin. tq buat doa' tu..

sadid sigaraga