>

Tuesday, October 25, 2011

:D

Deepavali, 1991.

Kunci motornya dicapai. Cuma itu kenderaan yang mereka ada. Tak mungkin isterinya mahu diangkut menaiki motor buruk ini. Otaknya segera melukis peta ke Hospital Kulim. Dia perlu cepat.

Dia kecewa buat kali ini. Ya Allah. Bidan di hospital semuanya bercuti! Terpaksa digegarkan bahagian kecemasan. Akhirnya dia berjaya pulang bersama ambulan dan unit kecemasan.

Di rumah, bidan kampung sudah tiba. Unit kecemasan segera membantu. Dalam hatinya tetap berdoa semoga semuanya baik-baik.


Deepavali, 2011.

Dia masih berdoa semoga semuanya baik-baik. Tapi kini mungkin hatinya lebih tenang.

14 comments:

Norsha said...

Apakah maksudnya.....? Mungkinkah ada kaitannya dgn kelahiran anda ?....:D

Afida Anuar said...

Sapa yang nak beranak ni? atau ulang tahun hari lahir?

menusuk hati said...

doakan aku dapat anak tahun depan.anak kembaq.

~PENCHENTA~ said...

Pandainyaaa Kak Norsha tekaa. :D

Kak Afida: Tapi bukan harini. Sebab baru perasan yang Deepavali pun tak ikut kalendar Masihi. :)

Pak Cik: InsyaAllah. Yakin Pak Cik! Yakin! :)

Pencari Cinta Sejati said...

Tenang si anak membawa segulung kejayaan buat si ibu.

~PENCHENTA~ said...

Huaaa! Yang tu macam tak je. :(

Faaein Talip Roy said...

semoga ketenangan itu sentiasa ada buat selamanya.. ^^,

s a r said...

assalamualaikum PENCHENTAqu

dah besar dah dia sekarang. :D

fuad ansari said...

lebih tenang kerana bayi itu kini sudah besar dan sudah pandai memandu kereta gaya seorang pelumba kereta F1.. (",)

lepas ini, kala ada kecemasan, boleh terus naik kereta..

abu zarim said...

1991=20 thun,,,hihihi,,muda lagi,,,
insyaAllah,,,

~PENCHENTA~ said...

Sis Faaein: Amiin. :D

Kak Sarkuuu~: Besar dahh. Dah boleh kawin dah. Kah3.

En Fuad: Haha. Ni perli ke apa ni? Ehek.

Abu Zarim: Erk. Muda? Haha.

s a r said...

assalamualaikum penchentaqu.

dik oi, jom joint segmen ni,. eh eh eh eh ... pleaseeeee... ~baik punya bodek ni. :D

http://sarwhat.blogspot.com/2011/10/kene-tag-kena-tanya-kene-jawab.html

CikGu Ma said...

assalamualaikum...datang follow cni...jelajah dr blog s a r ..salam ukhwah ^^,

~PENCHENTA~ said...

Kak SARku~ Hihi. Ok2, insyaAllah. :D

Cikgu Ma: Wahh, ada orang tolong promote ehh. :D

sadid sigaraga