>

Saturday, October 1, 2011

Tepat!

1998

"Eh! Mana boleh duduk sini. Batal air sembahyang nanti."
Seorang kanak-kanak perempuan di awal persekolahan kelihatan memarahi seorang budak lelaki. Sambil di dahinya berbaris kerutan, petanda dia sangat marah.

2011

"Sini ada orang? Boleh duduk tak?"
Si cantik ayu bertutur manis. Lagaknya seperti memang tiada tempat kosong lagi di dewan kuliah itu hinggakan sebelah encik kacak budiman menjadi tumpuan.

Sangat berbezakan zaman kanak-kanak tanpa nafsu dengan usia dewasa yang sepatutnya mematangkan fikiran?

Tapi...

"Maaf. Sekarang memang tak ada orang. Tapi kalau awak duduk sini, nanti pasti akan ada yang duduk sama. Syaitan"

Tepat.

15 comments:

s a r said...

assalamualaikum cik adik PENCHENTAQU :p

double thumbs up for u! :D

naive je anak2 kecil ni. cakap takda nafsu. tanya nafsu itu apa pun belum faham lagi.

senang cakaplah kan, budak zaman dulu pun memang tak sama dah dengan anak zaman sekarang. serius! takut sangat tengok sekarang ni.

~tak tau ler zaman ada anak sendiri akan datang. uhuu.

p/s- kamu mesti sangat berlenang-lenang kan sekarang. :)

~PENCHENTA~ said...

Waalaiki salam kak SARku. :)

Takut kan? Sebabtu hadith kata "Orang beragama di akhir zaman ni ibarat menggenggam bara api" :|

Eheh. Kenapa pula senang lenang? Haha. meh tolong buat esemen. :(

Ismi Ijmi said...

haha.
betul3.setuju

Afida Anuar said...

ada orang dak ni? boleh akak duduk? he he..

ada...syaitan..kekeke.

terbaik~

~PENCHENTA~ said...

En Izmer: Betul betul betul. :)

Kak Afida: Syaitan banyak sangat. T__T

CS said...

Salam Tyah,
terbaik dr ladang la..!!

~PENCHENTA~ said...

Salam Kak Sue, mestilah. Terbaik dari ladang UPM. Keh3. Berbulu den tengok adegan2 begitu tiap2 hari. Haihh. >.<

Norsha said...

betul3,...andainya semua berpegang pd prinsip tu, selamat dunia ni....

~PENCHENTA~ said...

:) Kiamat hampir tiba kak. :(((((

Rabi'ah Al Adaweeyah said...

perghhh!

hamik kau sedas.. hahah! best! ;DDD

~PENCHENTA~ said...

Haha. Mana nak dapat lelaki macam tu lagi? Orang sekarang mana mahu tolak 'rezeki'. Ceit!

Faaein Talip Roy said...

betul.. masa kecik2.. kita ingat tu sumer.. tapi bila dah besar.. err... lain pulak dah... kadang2 rasa darurat.. terpaksalah.. adeh... huhuhu..

~PENCHENTA~ said...

Haaa. Darurat tu benda yang kalau tak buat, boleh mati jawabnya. Boleh mati dok kalau tak duduk sebelah mereka? Atau lebih 'mati' kalau duduk? Haa

Pencari Cinta Sejati said...

MasyaALLAH, syukur ada teman yang sudi mengingati.

~PENCHENTA~ said...

:)

sadid sigaraga