>

Monday, October 3, 2011

ikhwan

Barisan hadapan.
Di situ memang tempatnya setiap kali kuliah PHY 3104.
Lengkap berkopiah setiap hari.

Di mana dia pergi, pasti akan ada hati yang hinggap.
Atau paling kurang, lirikan mata tanpa henti.

Buktinya, kini Adi menyulam perasaan sendiri.
Demi seorang insan, Super Junior ditolak ke tepi.
Katanya, "Siapa tak mahu orang macam tu."

p/s: Bukan mudah nak istiqamah berkopiah dalam setiap pekerjaan. Melihatkan dia, aku tabik.
p/s2: Akhir zaman gini, jejaka macam ni memang cepat laku. Jadi? Haha.
p/s3: Kepada Adi, semoga berjaya dalam persaingan dengan beratus-ratus classmate dan beribu-ribu colleague, termasuk aku.

EH! "Perempuan yang baik tak dipandang dan tak memandang."
Takpelah Mad, kau menang. :(

21 comments:

Afida Anuar said...

apa lagi, pinang la dia... macam Saiditina Khadijah pinang Rasulullah..

nnti terlepas sapa yang rugi?

;)

hidayu samsudin said...

:)

~PENCHENTA~ said...

Kak Afida: Sangat terasa tak layak. :( Tiap kali masuk kelas kena istighfar banyak-banyak. :((

Hidayu: Kenapa senyum2 nii? Hehehh. :))

Norsha said...

utgnya si ikhwan tu....entah siapalh yg bertahta dihatinya ye

Faaein Talip Roy said...

kalau dah terpandang.. nak buat camne.. hehehe... ^^,

qinairaulfa. said...

ehem ehem. ;)

~PENCHENTA~ said...

Kak Norsha: Ishkk. Tak boleh, tak boleh. Mana best main naik takhta sebelum nikah ni. Haha. Jeles lah dengan akak. :( Dah boleh sampai rindu2 dahh. Ishh.

Kak Faaein: Haha. Kalau terpandang, tutup mata. >.< Cuak pulak nak pegi next class. Haha. Boleh takk?

Ulfaaaaaaa: Kenapa kau baca? Maaaaaaaatilaaa. :|

abu zarim said...

mmg xleh blah,,,,malu lak ngan sifat die,,,,moga Allah bg kekuatan gak nk istiqamah,,,:(

Ismi Ijmi said...

uish.
no word

fuad ansari said...

debater dah mengaku kalah ke?? (",)

ye lah... betul jugak tu.. tapi takpe tyah, tuan izmer kat atas ni berkopiah jugak.. (",)

~PENCHENTA~ said...

Abu Zarim: Amiin. Allah pasti akan tolong. Kuat! Kuat! Kuat!

Izmer: Kenapa?

En Fuad: Terpaksa mengaku kalah. Kalau tak, kat akhirat nanti tak menang jugak. :(
Err. Bab tu tanya mak ayah. Mereka pun dah tanya2 jugak. Haa. :P

Bijen M. said...

Pehh!
Nak mengarang jugak.

abu zarim said...

huhuhu,,,,:)
,,,berkopiah?,,,saya pon berkopiah,,:p

ahLia teeeetttttt..... said...

haa..abu zarim dh tawar kn diri

~PENCHENTA~ said...

Bijen: Aku pun nak jugak ada aim nak kawen tahun depan lah gini. Haha. *Gediknyaaaaa. Allah. Allah.

Abu Zarim: Alhamdulillah. Heheh.

Ahlia Teett: Haha. Mampu senyum je. T__T

Pencari Cinta Sejati said...

Soal layak tak layak bukan urusan kita, malah urusan ALLAH, kita harus melayakkan diri kita teman..

~PENCHENTA~ said...

T__T Ishkk.

s a r said...

assalamualaikum PENCHENTAqu :)

hee. siap PHY 3104. uhu. anti betul dengan subjek tu. sanggup ambik BGY. eheh.

erm, dulu masa belajar pun ada gak sorang clasmate camni. mse wat deg, kami dah tak sealiran.

suka duduk depan sekali. jadi tumpuan lectr. gugurl suka je jeling. super duper senior pun suka. ahah. ~akak tak ler teruja sebab, macam kamu kata, orang senang laku sebab 'mahal' kan.
orang payah nak senyum. sekali senyum, merah muka dia. eheh.

beza dengan ikhwan kamu, sahabat akak ni takda ler pakai kupiah, tapi pesona tetap menawan bila berhujah. belum lagi keluar hadis2. muka tenang semacam. sekali berbicara, mengusik dalam. dia antara debater terbaik U. selalu jadi wakil U. sebabkan tu, makin naik la kot saham dia.

p/s- lelaki baik untuk perempuan yang baik kan. ada yang kata pula, macam mana kita, macam tu jugalah pasangan kita. :)

~PENCHENTA~ said...

Wassalam warahmatullah Kak. Hee. :D Selalu senyum baca comment akak. :D

Hee. Phy tu terpaksa ambik. Sebab tak boleh ambik BGY. Ketua jabatan tak bagi. Kejam takk? :(

Haha. Macam saya ni kurang laku lah kot. Senang sangat senyum. Heheh.

Kawan akak tu namanya Fadzil Yahya kan? Saya junior debat dia. Hee. :D Maksudnya akak satu batch dengan Kak Ida juga lah? Kenal tak? Hee.

Takutlah nak tengok pasangan. Saya pun macamni. Nanti dia entah macam mana pulakk. :|

s a r said...

fadzil yahya?
pernah dengar. tak perasan la satu batch ke tak. :D

p/s- akak suka bebel wpun hakikatnya tak. eheh

~PENCHENTA~ said...

Hee. Yang last tu jujur ke? Hee. :D

sadid sigaraga