>

Sunday, March 27, 2011

Hey kawan!

Dalam tempoh berjalan dari fakulti ke perhentian bas, agak panjang perbualan kami. Hingga tiba kepada persoalan rakan ini.
"Eh. Macam mana kalau kita pakai bukan untuk tarik perhatian lelaki. Tapi lelaki yang pandang."
Aku tanya kembali.
"Macam mana kau tahu kau pakai tu untuk apa? Untuk tayang kat siapa?"
Dia menjawab kembali.
"Lah. Kan perempuan memang suka yang cantik- cantik. Yang warna- warni."
Aku senyum. Aku dah agak itu jawapan bagi wanita kebiasaannya.
"Ahh. Kat bilik pakai serabai. Rambut macam kak limah. Baju koyak rabak. Ketiak bau masam. Lepas tu keluar pakai baju cantik- cantik, tuang perfume satu botol, ikat rambut toncet tinggi- tinggi. Nampak dah dia buat semua untuk siapa? Kalau betul dia buat semua tu untuk kepuasan diri dia, untuk penuhi naluri kewanitaan dia, kenapa dekat bilik tak buat macam tu?"

Dear kawan, maaf lah aku tak reti menyusun ayat penuh santun. Ishk. :|

p/s: Siapa yang sudi jadi guru kesantunan, anda amat dialu-alukan. :D

6 comments:

menusuk hati said...

hehe..ikhlas tu penting..mestilah pmpn tu melawa nak tarik perhatian lelaki..barulah ada motivasi nak hidup.hakz!tak semua,pakcik tahu...

~PENCHENTA~ said...

Erk. Yeke baru ada motivasi? Saya hidup bukan untuk lelaki lah pakcik!.

Haha. Saya hidup demi Allah. Biar nanti Allah yang jadikan lelaki tu untuk saya. Piwitt! haha.

Ibnu Mutalib said...

tu dah memang sifat semulajadi..

seseorang perempuan berhisa untuk lelaki.. tu la pasal kene cr cepat2 lelaki yang sesuai untuk dihiaskan dihadapannya.. dapat pahala lagi plak.

Islam tak mengenepikan lumrah insani ,hehe

~PENCHENTA~ said...

Erk.. Gitu kena bagitaw mak cepat2 ni. Haha.

Bijen M. said...

Ce pakai telekung semayang gi kelas.
Baru nampak macho.
Okebai!

~PENCHENTA~ said...

Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!Okebai!

Amik stok setahun. Bosan aku baca. Hahah.

Ye memang macho. Tapi aku tak bawa telekung p kelas. Aku bawa baju kurung p solat. =)

Paham tak?

sadid sigaraga