>

Thursday, September 8, 2011

Phir Milenge Chalte Chalte.

Rindu saat pertengahan Ramadhan lalu.
Saat meja makan tak muat.
Saat sejadah tak cukup.
Saat rumah menjadi sangat bising sampai tak tahu nak dengar yang mana.
Saat bila tiba malam, semua berebut bantal dan tilam.
:)

Kakak nak balik Kuantan.
Saadah dah balik Banting.
Thoyyib nak balik Dungun.
Husna dah balik Rembau.
Tasnim dah balik Gemencheh.

Last-last tinggal lima orang saja di rumah.
Waleed pun dah nak ke Singapura pula. :(

Perancangan Allah.
We will never know what next. :D
Hmm.

"hum hai rahi pyar ke, phir milenge chalte chalte"

:))))

7 comments:

fuad ansari said...

"hum hai rahi pyar ke, phir milenge chalte chalte" <--oh, sy tau maksudnya.. "kalau pergi mana2 pun, tetap ada chalet chalet.." (",)

ye lah ada yg kat kuantan, banting, dungun dan kat lain2 tempat... senang hidup... (",)

Bijen M. said...

Pehh!
Pandai cakap Urdu dah.
Meh lepak Mesra Mall meh.

Afida Anuar said...

dok pehe kawe kecek lagu tu.. ce translate..ce translate..kekekkeek

~PENCHENTA~ said...

En Fuad: Wah! Pandainyaaaa. Haha. Eh. Bukan pandai. Memandai jee. Hee :D

Bijen: Beranikah mahu peristiwa ittew berulang lagi? Biar aku gelak awal2. Haha.

Kak Afida:
Hum Hain Rahi Pyaar Ke:
Kita pengembara jalan-jalan cinta,
Phir Milenge Chalte Chalte:
Jumpa lagi nanti. :)

abu zarim said...

pergh,,,sy pon nak blajar urdu la,,,boleh jd mutajim nnt,,,:),,,
skrg boleh jd mutajim jemaah france je,,,:),,khih3,,,

Marte-marte karna he, karte-karte marna he,,,,~~~lalal~~

~PENCHENTA~ said...

Alhamdulillah, dapat belajar banyak bahasa.

Yang utama, nak belajar Bahasa Arab. Urdu ni tak jauh pun dengan Arab. :)

Err. Apa maknanya tu?
marna: sengsara/mati kan?
Erk. :|

abu zarim said...

bermati-matian buat usaha (agama), buat usaha (agama) sampai mati!!~,,,
maaf lewat reply,,,:),,,

sadid sigaraga