>

Thursday, August 18, 2011

Berbuka dengan pakwe.

"Puasa jangan sampai tak solat"

FAHAM?

Bulan puasa ni, saat berbuka dengan pakwe mungkin sweet bagi mereka. Saat ni, perempuan yang tak puasa pun boleh berbuka. Keh3. 

Adegan satu air dua straw, buka puasa suap mulut orang lain dulu, dan sebagainya menjadi semakin popular. Grr.

Pelik tak. Kalau kat rumah, bila dengar azan terus licin pinggan. Bila berbuka dengan pakwe, makan sesuap pun dah kenyang. Ceh!

Yang lebih penting, jaga solat. Buka puasa sampai habis waktu maghrib. Lagi sekali grrr. 

19 comments:

fuad ansari said...

grrrrrrrrrrr... grrrrrrrrrr...

abis la nampaknya huruf r kat dunia ni kalau cik tyah kegeraman...

patut la lamai olang manyak susah mau guna itu abjad.. sudah abis....

(",)

~PENCHENTA~ said...

Kih3. Okey, ada teka teki.
Listkan buah yang mula dengan hurul L.

fuad ansari said...

lambutan...

(",)

~PENCHENTA~ said...

lambutan.
lulian.
langsat.
laici.
langke.

keh3.
oke tak?

fuad ansari said...

ok ok.. (",).. marah apek-apek kalau baca.. (",)

CS said...

halal...haram...halal...haram....
pening!

Afida Anuar said...

Grrrrrrrrr.....
)

~PENCHENTA~ said...

En Fuad: Marah-marah sayang apa salahnya. Haha.

Kak Sue: Betul2 peninggg. :|

Kak Afida: Grrrrrrrr lagi. Haha.

qinairaulfa. said...

masalah dunia. :|

~PENCHENTA~ said...

Nama pun dunia. :(

Norsha said...

nilah bahananya couple sebelum kawen !

~PENCHENTA~ said...

Kan Kak Norsha kann. Cerikan saya calon cepat ye. Keh3.

*Takut juga terjerumus ke alam macam ni* :(

Rabi'ah Al Adaweeyah said...

kesian + geram tengok orang2 macam tu. moga mereka diberi hidayah dan moga kita terlindung daripada berbuat demikian. amin.

shameel Iskandar said...

baik berbuka kt umah or masjid. byk juga manfaatnya.

Bijen M. said...

Berbuka suruh awalkan, orang awalkan.
Solat lagi penting diawalkan, tak pula diawalkan.
Berbuka, setengah jam sebelum dah bersiap-siap.
Solat, 30 minit selepas tak menguek lagi.

~PENCHENTA~ said...

Rabi'ah Al-adaweeyah: Amiin. Benci dengan hati. Sesungguhnya itu adalah selemah-lemah iman. :(

Shameel Iskandar: Betul! :)

~PENCHENTA~ said...

Bijen: tak perasan ada comment kauu. haha.

Kadang2 aku terfikir sebab tu kot Allah buat Ramadhan tu sebulan je. Supaya orang rindu-rindu nak beramal.

Macam hari raya.
Orang kalau tak solat Sunat Hari Raya bagai tak sah hidup.
Dua kali je setahun katanya.
Tapi kalau tak bangun Subuh tak kata apa.
Tak apa katanya. Pasal hari2 ada.

Ceit! Itulah manusia. Grrrrrr.

fuad ansari said...

dimanakah entri bertajuk hipokrit...?? hehe.. sempat baca, tak sempat nak komen.. (",)

~PENCHENTA~ said...

dah letak balik dah. pegi tengok cepat. sebelum di delete balik. haha. :P

sadid sigaraga