>

Sunday, August 14, 2011

Separuh masa kedua.

"Bulan ramadhan ni sama macam suatu perlawanan bola sepak. Tempoh 30 hari sama seperti 90 minit perlawanan. Dan tempoh itu, setiap pemain akan bersungguh-sungguh menjaringkan gol. Dan begitu juga kita, sepatutnya.  
"Yang mengalami kecederaan pun akan sedaya upaya bangkit semula. Itulah semangat yang kita perlu ada.  
"Dan alangkan ruginya mereka yang dilayangkan kad merah sebelum tamat perlawanan. Mereka itulah orang yang 'dibuang padang' oleh Allah. Tapi ingat, maereka yang dibuang padang ini boleh kembali menjaringkan gol jika benar-benar taubat dan insaf atas kesalahannya yang telah lalu. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
"Sekarang sudah masuk separuh masa kedua. Saat yang membangkitkan pasukan yang telah hampir kalah. Dan saat yang menambah semangat pasukan yang mungkin menang. 


AYUH! ;)


-Ust Hj Ismail Che Ku.

15 comments:

fuad ansari said...

selepas mendengar kata-kata hikmat dan strategi terbaru dari jurulatih tyah di bilik persalinan, nampaknya pemain2 semua semakin bersemangat utk memulakan separuh masa kedua.. (",)

qinairaulfa. said...

ya, separuh masa kedua telah bermula! jom tingkatkan usaha!

AYUH! :D

~PENCHENTA~ said...

En Fuad: Haha. Main2 ye.

QinairaUlfa: Moh le kitee. :D

Afida Anuar said...

Berdoa moga-moga bendera merah tak datang....sedih sangat kalau bendera merah datang time akhir2 puasa ni. Tapi kalau itu nak Allah kasi, akak redha...

senorita. said...

huuuuu tya maen bola uuuuu! :)

MARILAH BERUSAHA FOR '2ND HAL' :DD

~PENCHENTA~ said...

Eh Kak Afida, kad merah tu bukan 'bendera merah' tu taw. Haha. Tu yang buat maksiat dan mencemarkan bulan mulia nih. Ishk. :(

~PENCHENTA~ said...

Yas: Haha. Haruslah. :P

analisiszikri said...

kejar masa,kejar cinta..

:)

~PENCHENTA~ said...

Wah. Tuuu dia ayat puitis. :P

Bijen M. said...

Err baca komen Fuad pasal jurulatih Tyah di bilik persalinan aku terbayang seorang jurulatih perempuan di bilik persalinan lelaki.
Argh!

~PENCHENTA~ said...

Satu kepala budak-budak ni. Bezanya sorang dah kawen, sorang tak dapat kawen. HAHA.

Cikgu Sue [CS] said...

tik tok tik tok...masa smakin suntuk....1 gol pun xdpt dijaringkan lg...~~~~Ayuh!

~PENCHENTA~ said...

Ayuh Kak Sue! Semangat lagi! :)

Bijen M. said...

Grrr.

~PENCHENTA~ said...

Brrrr. *coka cola*

sadid sigaraga