>

Tuesday, April 12, 2011

malu si pohon semalu.


Dear wanita sekalian,
Cantiknya kamu bukan pada make-up yang tebal,
Harum hatimu tidak terkesan dengan jenama pewangi yang mahal,
Indahnya kamu bukan dinilai oleh mata lelaki nakal.

"Sabda Rasulullah SAW: Terdapat 99 bahagian tarikan pada wanita berbanding lelaki, lalu Allah kurniakan ke atas mereka sifat malu"
(HR Baihaqi)

Atau mahu kita disumpah menjadi pohon semalu baru reti malu? Erk..

Pohon semalu pun cuma malu bila disentuh. Kita kan sebaik-baik kejadian. Apa kata kita malu dilihat juga? :)

6 comments:

Afida Anuar said...

Tak tahu la pasai apa ramai perempuan-perempuan sekarang yang tak tahu malu... orang lain pulak yang merasa malu melihat depa...ohh

~PENCHENTA~ said...

Tu lah. Balik kelas tadi tengok diorang bising2 dalam bas. Pakai baju warna2 contra. Ishk. Tu yang tulis ni. :|

Muhammad Marzuqi Bin Rameli said...

bagi dorg kain~hee

~PENCHENTA~ said...

zaman dah lain kan? bukan sedekah kat org miskin saja. orang kaya pun masih banyak yang kurang. :|

nur cahaya said...

salam ziarah

"comel" post ni

sebaik-baik wanita yg tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki..

wallahua'lam

~PENCHENTA~ said...

betul. :)

salam perkenalan. :)

sadid sigaraga