>

Thursday, April 28, 2011

oh. sweetnya kamu.

"Bila saya sedih, Kamu gembirakan hati saya. Kamu beri saya hadiah yang best- best.
Bila saya muram, Kamu buat saya senyum. Kamu titiskan hujan dari langitMu.
Bila saya leka, Kamu beri saya ujian. Nak bagi saya ingat Kamu selalu lah tu.. :)"

Jangan terleka dengan kata- kata manis seorang hamba. Kerana kata- kata Tuhan lebih utama.

Belikan teddy bear? Bagi mesej kata-kata cinta? Bagi ros setiap hari? Bukakan pintu kereta setiap masa? Oh. Sweetnya...

Jangan lupa, setiap molekul oksigen yang kamu sedut tu siapa yang beri? Nah. Siapa yang beri kamu hidup? Jadi siapa lagi sweet?

Jangan lupa, Dia dah bagi puisi-puisi indah awal-awal lagi. Sebelum kita wujud pun. Oh, siapa lagi sweet?

Dan jangan lupa, tiap kali kita buat kesalahan, pintu taubat sentiasa terbuka. Maka siapa lagi sweet?

ALLAH AKU SANGAT SWEET KAN??
;)

7 comments:

Afida Anuar said...

sweet...sangat sweet...maha sweet..cuma ramai antara kita ni yang tak sedar...

~PENCHENTA~ said...

Kan. Kan. Kan. Ishk. :(

menusuk hati said...

huhu..termasuk pakcik juga yang tak sedar..huhu

~PENCHENTA~ said...

:(

Takpe, sekarang kan dah sedar. :)

Kakzakie said...

Betapa sweet itu masih tidak mampu memberi kesedaran lagi.... Sedihnya....

fuad ansari said...

Sebab itulah sebesar2 nikmat di kehidupan akhirat adalah dapat melihat wajah Allah.. (",)

~PENCHENTA~ said...

Kak Zakie: Betul. Betul lah, manusia sekarang materialistik. Mementingkan kebandaan. Nasihat buat saya juga. T__T

En. Fuad: Betul. Sekarang dapat rasa macam festaim nak tengok wajah suami. Seronok. Ishk. Betapa indahnya cinta kalau tak bersandar pada rupa. Betapa cantiknya cinta kalau tanpa melihat pun kita dapat merasa. :)

sadid sigaraga